pondelok 6. júna 2011

Šťaveľová omáčka alebo pokračujeme na jarnú nôtu

V sobotu som išla nakupovať na trh s určitým úmyslom. Chcela som kúpiť šalát pak choi (čínska kapusta), ktorý sme objavili ešte len nedávno, ale veľmi nám chutí. No keďže ho už nemali (budú ho mať ak na jeseň, keď už nebude tak teplo a nebude rásť rýchlo do kvetu), tak som rozmýšľala, čo si vyberiem z ich bohatej ponuky čerstvých šalátov a byliniek. Manžel navrhol šťaveľ. Ten som poznala z detstva, keď sme ho trhali na lúkach a jedli. Vo varenej podobe som ho nepoznala, ale opäť som sa dozvedela niečo nové, že sa z neho varia chutné polievky a omáčky ( šóška). Tak som posurfovala po internete a inšpirovala sa viacerými receptami, keďže manžel mi vie pomôcť s krájaním, čistením a hlavne s jedením, ale s receptami nie:-)

Na šťaveľovú omáčku pre 4 osoby potrebujeme:
300 gramov šťaveľu
30 gramov masla
2 strúčiky cesnaku
250 ml sladkej smotany
soľ, čierne korenie, cukor

4 vajíčka na volské oká

Šťaveľ si poriadne umyjeme, odstránime stonky a listy si nakrájame nadrobno. Na panvici dáme pražiť maslo, pridáme nakrájané listy šťaveľa. Po chvíľke restovania (cca 3-4 minúty) som bola prekvapená, na panvici mi ostala len maličká kôpka šťaveľa. To je však v poriadku, tak to má vyzerať:-). Primáme prelisované strúčiky cesnaku, chvíľu spolu povaríme.  Do základu som pridala smotanu, ktorú som nezahusťovala múkou. To sa mi zdá v niektorých omáčkach zbytočné (síce to zväčšuje objem, ale nepridáva to na chuti). Omáčku stačí ochutiť soľou, čiernym korením a cukrom. Ja som dala lyžičku hnedého cukru, ale to už si každý dochutí podľa seba. K omáčke som urobila volské oká a nové zemiaky, ktoré sú najlepšie s kopou zelenej petržlenovej vňate.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...