sobota 18. júna 2011

Camembert s jablčno-paradajkovým konfitom

Doma máme radi všetky druhy syra, teda asi okrem olomouckých syrečkov, ale v prípade nutnosti zjeme aj tie:-). Aj dnes sme boli na nákupe a kúpili sme všelijaké možné  syry. Aj camembert, ktorý som chcela urobiť podľa receptu z Chuťoviek, časopisu s receptami v Čechách. 
Syn po zjedení dnešného obeda skonštatoval, že je to najlepší obed za posledný mesiac. Pri otázke, čo bolo dobré (lepšie) pred mesiacom však nevedel povedať. Že to si už nepamätá:-)

Pre 4 osoby potrebujeme:
4 camemberty
30 gramov mletých lieskových orieškov
80 gramov strúhanky
2 vajíčka
olej na vyprážanie

Jablčno-paradajkový konfit:
1 stredne veľká cibuľa
1 väčšie jablko
2 lyžice olivového oleja
3 lyžice práškového cukru
400 gramov čerstvých olúpaných paradajok (1 plechovka sterilizovaných paradajok)
soľ
čerstvá bazalka

Príloha:
1 kg nových zemiakov
petržlenová vňať
50 gramov masla
soľ

Najprv si pripravíme konfit, keďže to trvá najdlhšie. Keďže som varila z čerstvých paradajok, tak som si ich najprv obvarila asi 1-2 minúty vo vriacej vode, ošúpala a nakrájala. Cibuľu ošúpeme, pokrájame nadrobno a dáme v panvici spolu s olivovým olejom zosklovatieť. Ošúpeme jablko, zbavíme ho jadrovníka, pokrájame na menšie kocky a pridáme k cibuli. Posypeme práškovým cukrom a mierne skaramelizujeme. Pridáme nakrájané paradajky, osolíme, podusíme a varíme kým konfit nezhustne. Po dovarení do konfitu vmiešame nakrájané bazalkové lístky podľa chuti.
Mleté lieskové orechy zmiešame spolu so strúhankou, vajíčka rozšľaháme v osobitnom tanieri a obaľujeme syr. Najprv ponoríme do vajíčok, potom obaľujeme v zmesi z orieškov a strúhanky. Ja som nemala mleté lieskové oriešky, tak som si ich najprv nasucho opražila na panvici a keď začali praskať šupky, tak som ich zabalila do utierky a pošúchala. Tým sa zbavili šupky. Potom si ich zomelieme.
Syr som každý pozdĺžne prekrojila a tak som ho obaľovala. Stalo sa nám už v reštaurácii, že syr bol hrubý a nebol dobre prepečený a pri plesnivých syroch to cítiť obzvlášť. 
Syr opekáme z oboch strán na rozohriatom oleji, po opeční do zlatej farby ho vyberieme, necháme okvapkať na papierovej utierke a hneď podávame.
Ako prílohu som zvolila nové zemiaky, keďže jedno vyprážané na deň stačí. Nové zemiaky vždy podávame poliate maslom, osolené a s poriadnou kopou nakrájanej petžlenovej vňate.

5 komentárov:

  1. Ludmilka, tak tento recept ma uplne dostal. Toto je papanicko podla mojho gusta. Ja cammebert robievam v listkovom ceste (ked budem robit najblizsie,t ak nahodim recept), je to super a o tomto tvojom recepte vobec nepochybujem

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ludka, u mna na blogu máš jedno milé ocenenie. Prajem všetko dobré :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. fiiiha, vyskúšame, pretože takéto kombinácie ľúbime :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Recepty tipy a kulinárske inšpirácie . Vyskúšajte niečo nove vyskúšajte http://www.pinrecept.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mňam, syry ľúbime a radi vyskúšame :-)
    Pekný večer,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...