sobota 2. apríla 2011

Polievka z kápie

Recept na túto polievku som našla niekedy v jednom časopise, už si ani nepamätám v ktorom. Potom som na ňu úplne zabudla, až teraz som čítala recept od Olivera Andrássyho. Tá polievka bola síce odlišná, ale išla tam kapia, tak som si spomenula na túto super polievku.
Budeme potrebovať:

- 750 gramov kápie
- 1 smotana na šľahanie (33%)
- 1 kyslá smotana (16%)
- solčanka, soľ, čierne korenie
- 60 gramov masla
- 2 lyžice hladkej múky
- pažítka na ozdobenie
- balzamikový ocot na dochutenie


1. Kápie umyjeme, nakrájame pozdĺžne na pásy a odstránime jadrovníky. Kápie dáme na plech (na papier na pečenie) a pri teplote 180 stupňov pečieme 20 minút.
2. V hrnci dáme pražiť maslo, pridáme upečené kápie, zalejeme 1 litrom horúcej vody a necháme variť. Dochutíme soľou, vegetou a čiernym korením. Povaríme cca 5 minút, potom rozmixujeme dohladka mixérom.
3. V sladkej smotane rozhabarkujeme hladkú múku a vlejeme do polievky. Ja lejem smotanu tak, že polievku na chvíľu odstavím na susedný horák a za stáleho miešania nalejem, aby sa nezrazila.
4. Polievku už len prehrejeme a môžme podávať. Na tanier ešte dávam lyžicu kyslej smotany, trochu balzamikového octu a ozdobím pažítkou. Podávam s hriankami, ktoré potriem maslom a cesnakom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...