sobota 26. marca 2011

Jahňací chrbát s bylinkovou krustou

Jahňacie sme doma ešte nevarili. Už viac krát som pozerala recepty s jahňacinou, ale nepodarilo sa. Dnes sme boli na tržnici a mali pekné, čerstvé jahňacie.  Presne také, aké sa mi hodilo do jedného už predtým vyhliadnutého receptu.
Inšpirovala som sa fotoreceptami z českej prílohy Ženy a Život, ktorá nesie názov Chuťovky.
Na porciu pre 4 osoby potrebujeme:
1 kg jahňacieho chrbta s kosťou
8 vetvičiek tymiánu, 2 vetvičky rozmarínu,4 vetvičky oregána
1/2 citrónu
4 strúčiky cesnaku
6 plátkov toastového chleba (ja som použila klasický chlieb)
80 gramov masla
3 lyžice nastrúhaného parmezánu
soľ, čierne korenie
2 lyžice oleja
1 cibuľa
1 lyžica hladkej múky
1 lyžica paradajkového pretlaku

Najprv si mäso očistíme od blán a mastného. Opláchneme a odrežeme mäso od kostí. Z mäsa dostaneme pekný valček. Mäso aj kosti dáme do misy marinovať (v chlade cca 2 hodiny) s polovicou byliniek, plátkami citróna a 3 strúčikmi cesnaku. Bylinky som nakoniec zmenila oproti pôvodnému receptu, keďže manžela som poslala kúpiť tymián, rozmarín a oregáno. A on prišiel domov s tým, že koriander nemali a tak kúpil majoránku a rozmarín:-)
Krustu na mäso si pripravíme iba zo striedky z chleba, prípadne toastov, ktoré si namrvíme. Namrvené popražíme na masle spolu s druhou polovicou pokrájaných byliniek, nadrobno nakrájaným strúčikom cesnaku a nastrúhaným parmezánom.
Namarinované mäso osolíme, okoreníme čierným korením a opečieme krátko na oleji. Potom ho vložíme do jenskej misy na kosti na zapekanie. Mäso prikryjeme pekne krustou z chleba a byliniek a obložíme na väčšie kúsky nakrájanou cibuľou.
Pečieme odkryté v rúre na 160 stupňoch asi 25 minút.
Upečené mäso vyberieme a necháme v teple. Kosti rozkrájame a vrátime dopiecť s tým, že tam zamiešame lyžicu paradajkového pretlaku a poprašíme hladkou múkou. Kosti pečieme ešte ďalších 10 minút pri teplote 220 stupňov.


Dopečené kosti spolu so všetkým, čo tam je dáme do menšieho hrnca, zalejeme cca 1,5 dcl vody a chvíľku povaríme. Šťavu precedíme a podávame k mäsu.

2 komentáre:

  1. Ludka, na jahnacinku je moj drahy uplne vysadeny, ja ju sice doma nerobievam, jedine kebab z tenuckych platkov jahnacinky, tam nemam co pokazit .)) no snad sa raz odhodlam a pripravim mu jeho milovanu jahnacinku, a preco nie podla tohoto receptiku?..vyzera to velmi dobre!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Evitchka no nam to velmi chutilo, bolo to take jemne masko, teraz som si vyhliadla kefty, ale to musim zase niekde kupit donre masko na to:-)

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...