pondelok 30. mája 2011

Polievka z červenej šošovice

Z výletu/pobytu z Londýna kde som bola pred časom som si okrem zážitkov priniesla aj niekoľko receptov. Tento patrí k mojím obľúbeným. Nie je teda anglický (keďže som bývala s čínsko-indickej rodine), ale chutí super. Je to podobná chuť ako poznám aj u nás z Govindy v Bratislave.
Keďže moja známa mi recept a taktiež aj suroviny vysvetľovala po anglicky, nepoznám presné zloženie jednej zmesi korenia, ktoré mi dala do zásoby. Pridávam ho tu nafotené, dúfam, že mi niekto pomôže s identifikáciou zložiek, aby som si to vedela namiešať, keď sa mi minie.

Potrebujeme:
250 gramov červenej šošovice
1 menšia cibuľa
1 paradajka
1 strúčik cesnaku
1/2 lyžičky horčičného semienka
1 lyžička kurkumy
2 lyžičky zmesi korenia (na foto)
5 lyžíc oleja
soľ



Červenú šošovicu si premyjeme v studenej vode a dáme variť vo vode, ktorá siaha cca 3-4 cm nad šošovicu (podľa toho akú hustú polievku chceme, ja som varila takú skôr kašovitejšiu, ale poznám ju aj redšiu). Do druhého menšieho hrnca si dáme olej, na to nasypeme 2 lyžičky zmesi korenia  a chvíľku to pražíme na oleji. Potom pridáme na malé kúsky pokrájané cibuľu (orestujeme do sklovita). Ďalšiu surovinu, ktorú pridáme sú horčičné semená, potom pretlačený strúčik cesnaku a nakoniec kurkumu. S kurkumou to už len rýchlo prevaríme a odstavíme. Medzitým si ešte sparíme vo vriacej vode jednu paradajku (cca 1 minútu), ktorú ošúpeme, nakrájame na drobné kúsky a pridáme variť do polievky. Keď je šošovica mäkká, pridám tam zmes korenia, ktorú sme robili v druhom hrnci, trošku osolíme a polievka je hotová:-). Celá príprava polievky trvá cca 15 minút. Mixérom ju vymixujeme dohladka a môžme podávať.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...