streda 11. mája 2011

Čokoládové a jogurtové muffiny

Grilovačky a opekačky to je moje. Super, že už je teplo a môžme chodiť von. Tento víkend sme boli pozvaní k známym skolaudovať ich nový gril. Keďže oni pripravovali grilované, tak som si povedala, že prispejeme niečim sladkým. Voľba padla na muffiny, sú rýchle, jednoduché a ešte aj skladné. Inšpirovala som sa na mimibazare, kde je neskutočné množstvo všemožných receptov. Vzhľadom k tomu, že som už muffiny pár krát piekla, ale nebola som s nimi veľmi spokojná, tak som teraz dlho špekulovala, že ktoré.
Nakoniec som sa rozhodla pre čokoládové a jogurtové.

na prípravu 12 ks čokoládových muffinov potrebujeme:
Sypká zmes: 250g hladkej múky, 175g kryštálového cukru, 2 lyžice kakaa,  2 lyžičky prášku do pečiva, 1/2 lyžičky sódy bicarbóny,  150g tmavej čokolády + ja som dala ešte aj bielu čokoládu (50 gramov). 


Tekutá zmes: 1vajce,  250ml mlieka, 90ml rastlinného oleja, 1lyžičky vanilkovej esencie (ja som nemala, tak som dala trochu vanilkového cukru).


Zmiešame sypké prísady a tekuté prísady. Potom to všetko zmiešame spolu (no to je super recept, to bude patriť k ďalším mojím obľúbeným rýchlovkám). Naplníme košíčky v muffinovej forme. Z tejto dávky vyjde presne 12 muffinov. Pečieme 20 minút pri 200 stupňoch. A máme hotové. Muffiny sú jemné a šťavnaté, dobre idú oddeliť od košíčkov aj ako čerstvé. Ako idú oddeliť neskôr to neviem, keďže doma sa nezvykneme do takého štádia dopracovať aby nám muffiny ostali aj na druhý deň:-)


na prípravu 12 ks jogurtových muffinov potrebujeme:
120g masla, 120g cukru (hnedý),1 vajce,250g múky(hladká+polohrubá),1 balíček prášku do pečiva,štipka soli,300ml bieleho jogurtu alebo kyslej smotany,1čl škorice, 50 gramov nasekanej čokolády. 



Pri jogurtových muffinoch si najprv zmiešame maslo (ja používame v kuchyni len pravé maslo) s cukrom (u nás hnedý) a pridáme vajíčko. Vymiešame a pridávame postupne múku, prášok do pečiva, škoricu a jogurt. Primiešame na malé kúsky nasekanú čokoládu. Hotové cesto bolo tuhšie ako pri prvých muffinoch. Naplníme košíčky v muffinovej forme a dáme piecť 20 minút na 180 stupňov.


Muffiny sa vydarili a boli úžasné. Mne viac chutili čokoládové, ale to je skôr podľa osobnej preferencie.  


4 komentáre:

  1. Mas pravdu Ludka, muffiny su vdacna vecicka. Nenarocne na pripravu a velmi variabilne co sa chuti tyka a aj vzhladu. Ked pridas trosku kremu na ozdobu, tak vzniknu mile male mnamky:)Trochu ma prekvapilo, ze tie cokoladove boli stavnate. Mne sa zas pozdavaju s jogurtom (aj som jedny pridala- daval som ovocny jogurt). Mne sa zas vidi toto cesto vlacnejsie. Tak vidis, kolko ludi, tolko chuti:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Adka, no veru kazdemu chuti nieco ine....keby kazdemu chutilo rovnake jedlo, nemali by sme tolko roznych kombinacii, ktore mozme skusat:-))) Do vsetkeho pridavam biele jogurty, ochutene som este neskusala....

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Grilovačky jsou super věc a muffiny ještě lepší :D Aspoň pro mě, protože já jsem hlavně na sladké :) Máš je krásně vyběhlé a ty čokoládové zní fakt moc dobře (jogurtové taky, ale přece jenom čokoláda nad jogurtem vede :D). Hned bych si jich pár dala :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Catalina, ja len take jednoduchsie pecenie, na zdobenie nie som a ani sa do toho velmi nepustam, kedze u nas nepreferuju plnkove kolace. Najest (aspon ocami) sa vzdy chodim na tvoj uzasny web:-)

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...